marți, 14 iunie 2011

De ce ? :o3

De ce ? ..O intrebare des intalnita si folosita de catre persoane din diferite categorii sociale .. De diferite varste .. " De ce nu merge totul asa cum imi doresc ? " , "De ce nu imi pot convinge parintii ca sunt destul de matur sa pot lua decizii singura ? " , " De ce ma simt asa de dezamagita , nemultumita .. De ce imi doresc mai mult ? .. Pot spune ca aceasta intrebare nu are varsta .. deoarece este folosita de persoane de toate varstele , incepand cu cei mai mici atunci cand cer explicatii parintilor , pana la tineri atunci cand nu inteleg de ce le sunt interzise anumite lucruri .. si de multe ori chiar si persoane mai mature ..

De multe ori m-am intrebat de ce nu am voie sa merg in anumite locuri cu anumiti oameni .. " De ce parintii mei sunt atat de.. ? " Stricti ? .. Autoritari ? Si cred ca am ajuns singura sa imi dau un raspuns .. parintii nostri ne iubesc foarte mult si doresc sa se asigure ca nu ni se intampla nimic rau ..

Cineva imi spunea ceva de genul :" Un copil e ca o floare ..un parinte este ca un gradinar , gradinarul isi iubeste florile si le ingrijeste , se asigura ca au toate conditiile sa creasca si sa inloreasca .. cel putin pana le daruieste cuiva .. " Cam asa e si cu un tanar .. este protejat pana isi gaseste drumul in viata ..

Poate o sa spuneti nu toti parintii sunt niste exemple pentru copiii lor .. nu toti sunt mandri de copiii lor , iar cei mai multi stiu doar sa " eticheteze " , nu sa incurajeze . Recunosc ca poate aveti dreptate .. nu toti sunt ca in filme .. nu sunt perfecti , dar in ciuda acestor lucruri ei ne iubesc si au datoria de a ne creste . Poate ca unii nu au spus niciodata :" Sti , sunt fericita sa am un copil ca tine .. sau .. Te iubesc! Am incredere in tine .. dar poate ca nici lor  nu li s-a spus vreodata astfel de lucruri .. poate ca nu stiu cat de important e sa ii spui unui copil cat de mult il apreciezi si cat de mult il iubesti ..
Daca am putea in loc sa ii criticam , sa ne punem in locul lor si sa ne gandim .. Cum am reactiona ..

De ce? .. Aceasta intrebare o sa fie mereu prezenta in mintea noastra .. trebuie doar sa gasim solutii potrivite .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu