joi, 7 aprilie 2011

Zambet de copil . ;x Ce poate face ?

Copiii au darul minunat de a spune si a face lucruri , pe cat de nevinovate pe atat de impresionante , cu atat mai mult cu cat ei nu sunt deloc constienti de asta . Mi-a ramas bine intiparita in minte o dupa-amiaza tarzie de primavara , cand natura se falea cu toti pomii in floare , gatita parca pentru o gala anume . Avusesem una din acele zile in care nimic nu pare sa mearga asa cum ai vrea tu , in care pe langa toate problemele deja existente , afli de alte cateva in plus . Am plecat de la birou, indreptandu-ma spre casa , mult prea adancita in ganduri pentru a ma putea bucura cu adevarat de toata frumusetea din jurul meu . Puritatea zambetului unui copil mi-a schimbat insa ce mai ramasese din acea zi obositoare si plina de evenimente si trairi neplacute . Coborasem din masina si mergeam alene spre bloc , la fel de preocupata de gandurile si problemele mele . Am vazut o fetita care se juca pe langa arbustii ornamentali , plini de flori , plantati de-a lungul aleii . Zburdalnicia si chipul ei luminos mi-au atras atentia . I-am zambit . N-o mai intalnisem insa era genul de copil care te face sa zambesti instantaneu , atunci cand il privesti . Deodata , am vazut-o indreptandu-se direct spre mine si intinzandu-mi o mana micuta in care tinea strans o ramurica incarcata de flori . " Pentru mine ? " , am intrebat-o , lasandu-ma pe genunchi , langa ea . A dat din cap afirmativ si mi-a zambit larg . " Multumesc " , i-am spus, miscata de dragalasenia gestului si luand floarea primita , am adaugat: " Este foarte frumoasa , asa ca tine " . A chicotit incantata si dupa ce mi-a aruncat un franc " ca sa nu mai fii supalata ! " si , la rugamintea mea , si-a declarat grav varsta , a fugit , alergand zglobie dupa catelul cu care se juca .. La " tei ani si opt luni " , cu ochii mari cat toata fata , limpezi si albastri precum o mare linistita si cu un zambet de milioane , acea fetita adorabila mi-a amintit ca depinde de noi cum alegem sa traim zi de zi - posomorati si suparati pe viata sau apreciind lucrurile frumoase pe care ni le ofera si savurand la maximum chiar si cele mai mici bucurii . Copiii stiu sa ne dea adevarate lectii de viata , in cel mai natural mod cu putinta . Atunci cand , dupa o jumatate de ora de joaca in parc , copilul iti cere sa plecati iar cand il intrebi nedumerit " De ce ? " , iti explica intelept : " Orice lucru facut de prea multe ori ajunge sa te plictiseasca " ( dupa cum imi povestea cineva , de curand ) , nu poti decat sa cugeti si sa iei aminte la adevarurile ascunse in spatele vorbelor unui baietel de 4-5 ani . Si tot o lectie gratuita de viata primesti si atunci cand iti scoti la plimbare cainele , care alearga fericit in bratele larg deschise ale unui copil necunoscut , intalnit intamplator pe strada . Ii privesti cum se bucura unul de celalalt , de parca s-ar stii dintotdeauna si incerci sa-i explici copilului , reactia prietenoasa a catelului . " Te iubeste " , ii spui zambind complice iar el isi ridica privirea mirata catre tine si-ti raspunde dezinvolt , nedumerit si incantat deopotriva : " Da ? Deja ma iubeste? Si abia ne-am cunoscut .. '' Cand esti suparat sau trist , cand simti ca viata te incearca peste masura si ca destinul te-a tradat , jucandu-si parca in fiecare zi ultima carte , priveste in ochii nevinovati ai unui copil , joaca-te cu el si incearca sa patrunzi acolo , in universul lui si sa-ti hranesti spiritul cu inoncenta-i inca nestirbita de raul lumii . Iti vei recapata ( macar ) un pic din linistea interioara si te vei simti indeajuns de bine incat sa te eliberezi mai usor de acele stari si sentimente negative care te hartuiesc uneori . Zambetul unui copil este cel mai bun leac pentru suflet . Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant . Incearca-l ! Simte-l cum iti incalzeste inima , bucura-te de el ca de un dar de pret si protejeaza-l ca pe o floare rara !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu